THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Když zhruba před dvěma lety naznačili KAISER CHIEFS poprvé své možnosti, byli jen další z řady nových anglických senzací, o kterých se tvrdilo, že budou spásou rozlehlé ostrovní scény. Přesně to samé se totiž říká o každé tamější kapele, která rychle zazáří a později zmizí. Jejich první album „Employment“ (2005) sice přineslo několik zajímavých singlů v čele s „I Predict A Riot“, ale více méně šlo jen o lehce nadprůměrnou nahrávku operující v moři sterility a obecně známé banálnosti. Novinka „Yours Truly, Angry Mob“ (2007) však svědčí o faktu, že tito dobyvači rádiových stanic, přestože zůstali věrní svému chytlavému retro stylu, neponechali nic náhodě a předložili silnou nahrávku opírající se o velké množství hitových songů.
Jestli mají KAISER CHIEFS představovat muziku, kterou budou často hrát i naše komerční rádiové stanice, pak budu velmi spokojen. Kapela sice nepřichází s ničím objevným, jen předává dál štafetu britské rockové tradice zrozené v šedesátých letech, ale jejich nové písničky mají opravdové kouzlo. Určitě jste se už mnohokrát nevyhnuli hned úvodní položce alba – skladbě „Ruby“, která dnes vyhrává snad i v hotelových výtazích. Zveřejnění téhle písně hned na úvod byl od KAISER CHIES povedený tah, protože „Ruby“ se z celého alba dostává do paměti nejsnadněji. Když se však nenecháte hned na úvod odradit milionkrát ohraným hitem a budete pokračovat v poslechu, zjistíte že na jedné chytlavé skladbě veškeré jejich kvality nestojí. Album je totiž přeplněno nemalým množstvím dotažených rockových šlágrů. Hned druhá „Angry Mob“ naznačí svou strukturovanější stavbou ve stylu okázalé pompy úsvitu sedmdesátých let i jiné možnosti. Stadiónová vyřvávačka „Heat Dies Down“ je naopak poněkud přímočařejším vzorkem slávy britského rocku, jakou zažívali kdysi dávno všichni počínaje ROLLING STONES a konče třeba DEF LEPPARD. Osobně však ze známých dinosaurů řadím ke KAISER CHIEFS nejblíže skupinu THE WHO. A to díky schopnosti obstát jak s tříminutovým popěvkem, tak s něčím lehce divadelnějším.
Tak třeba nostalgická „Love Is Not A Competition (But I´m Winning)“ nejvýrazněji z celého alba upomene na šedesátá léta a mlhavá rána v ulicích britských metropolí, která dnes známe jen z knih s černobílými fotografiemi. Vlastně celý komplet jakoby zhudebnil to nejvýraznější z téhle části rockové historie. A podstatně zdařileji, než tomu bylo před dekádou v případě přeceňovaných OASIS. Jede se tedy dál ve velkém stylu a kapela své posluchače bombarduje dalšími a dalšími hymnami. Ať už se jedná o „I Can Do Without You“ s výbornou zpěvovou linkou a určující kytarou, která jen tak ležérně pluje na obláčcích marihuanového kouře nebo třeba „Everything Is Average Nowadays“ zběsile dovádějící na tanečním parketu v narvaném londýnském klubíku, vždy jde sice o komerčně atraktivní látku, ale předávanou bez laciné prvoplánovosti. Ještě na závěr dodám osobní typ na nejlepší položku alba, které patří název „Learnt My Lesson Well“.
Účelem téhle recenze není někoho zatvrzele přesvědčovat o kvalitách KAISER CHIEFS, protože ten, kdo měl někdy jen trochu zájem o ostrovní mainstream, si ke kapele cestu najde a ostatním to může být celé ukradené. Jen jsem chtěl říct, že mne KAISER CHIEFS opravdu překvapili a ukázali, že se s nimi musí vážně počítat i v budoucnosti. Vydali totiž album, které kvalitativně dalece přeskočilo jejich debut i většinu stylové konkurence (o generaci britpopu z devadesátých let ani nemluvě) a výrazně se přihlásili o pozici největších hvězd britského království.
Zřejmě letošní rockový bestseller určený pro rádia. Druhé album KAISER CHIEFS patří mezi tzv. lidová alba, jež nevychází každý rok a která dokáží dlouhodobě zamávat se širokou posluchačskou veřejností. Jsem zvědav kolik milionů se ho nakonec prodá.
9 / 10
Andrew White „Whitey“
- kytara
Ricky Wilson
- vokál
Simon Rix
- basová kytara
Nick Hodgson
- bicí
Nick Baines „Peanut“
- syntezátory
1. Ruby
2. The Angry Mob
3. Heat Dies Down
4. Highroyds
5. Love is Not a Competition (But I'm Winning)
6. Thank You Very Much
7. I Can Do It Without You
8. My Kind of Guy
9. Everything Is Average Nowadays
10. Boxing Champ
11. Learnt My Lesson Well
12. Try Your Best
13. Retirement
The Future Is Medieval (2011)
Off With Their Heads (2008)
Yours Truly, Angry Mob (2007)
Employment (2005)
Vydáno: 2007
Vydavatel: B - Unique
Stopáž: 44:19
Produkce: Stephen Street
-bez slovního hodnocení-
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.